BERTEMU KEMBALI...,
PEMBELIAN SECARA ONLINE, KADANG KALA MEMUDAHKAN TETAPI JANGAN PULA KITA LUPA JIKA ADA SEBARANG MASALAH, PASTI MEMENINGKAN JUGA KEPALA UNTUK MENYELESAIKANNYA...
KIRA2, 3 BULAN YANG LEPAS, SAYA TELAH MEMBUAT PEMBELIAN SECARA ONLINE UNTUK PERALATAN KOMPUTER, ALAT INI TIDAK LAH MAHAL, TETAPI BAGI SAYA RM150 ITU SATU JUMLAH YANG BESAR..
MASALAH BERMULA SETELAH MENERIMA DARIPADA PENJUAL, APABILA BARANG YANG KITA ORDER DAH SAMPAI, MEMANG HATI RASA SERONOK. TETAPI YANG MENJADI TAK SERONOKNYA, APABILA ALAT/BARANGAN TERSEBUT GAGAL BERFUNGSI SEPERTI YANG KITA HARAPKAN... APA LA NASIB .... :-(
MAKA SAYA PUN MEMBUAT CLAIM MENERUSI ONLINE DIRECT KEPADA PEMBUAT PERALATAN TERSEBUT... SO, TAK LAMA KEMUDIAN SERVICE CENTER TERSEBUT MEMINTA DATANG UNTUK AMBIL REPLACEMENT UNIT BAGI MENGGANTIKAN YANG ROSAK.. TETAPI MESTI BAWA YANG ROSAK TERSEBUT..
SEBENARNYA, BARANGAN TERSEBUT SAYA SUDAH PUN POST KEPADA PENJUAL BALIK. HMMM , MACAMANA NAK BUAT NIE.. KEDUA2 TEMPAT NIE PULAK MMG JAUH DARIPADA RUMAH..
SAYA PUN CALL PENJUAL BAGI TAU PERKARA TERSEBUT, KOT2 DIA BOLEH TOLONG... TETAPI... HAMPEH !! DIA TAK MAHU AMBIL TAHU, DAN DIA HANTAR BARANGAN YANG ROSAK TERSEBUT KEPADA SUPPLIER LAIN.. SO, NOW DAH ADA 3 PIHAK, SUPPLIER, PENJUAL DAN SERVICE CENTER...
BERTAMBAH KALUT ... SO, AKU PUN CALL SUPPLIER BINCANG BALIK, CHECK DENGAN SUPPLIER , BARANGAN YANG ROSAK ADA DALAM PROSES BAIK PULIH, THEN MEREKA PUN ADA DEAL DENGAN SERVICE CENTER.
AKU PUN MALAS DAH NAK PENING2 JUST WAIT BARANGAN TERSEBUT SIAP THEN POST BALIK KEPADA AKU... IT'S SOO LONG TIME LA FREN TO WAIT..
SIAPA YANG BENGONG ATAU BENGANG ???? YANG PASTI AKU BENGANG !!
NAMPAK DI ALAM MAYA SUNGGUH BERGAYA!!! |
No comments:
Post a Comment