TAJUK ATAS WEB BROSER

JavaScript Free Code

Wednesday 8 June 2016

Tukar Timing Belt 2016

Blog roda

Salam Maya & bertemu kembali..

Pada pagi ni ( 31/5/2016)  agak rushing sket nak ke SC. Ada appointment utk servis kete. Hmm setelah cukup Wang dikumpul barulah boleh pi servis. Servis kali ini adalah untuk menukar timing belt kali ke dua, Tukar minyak Hitam ( minyak syntium dah beli siap2, beli kat sini mmg mahal banyak- tapi pastikan authorised dealer) 

Servis ni mmg dah plan sejak thn lepas, millieage kete  pun baru 78780 km, tapi kali ni merupakan kali ke-2 Tukar timing belt. Sebenarnya ia bknlah bergantung kpd faktor perbatuan semata2, faktor masa juga turut dambil Kira. 

Mcm kes kete Aku ni atas faktor masa lah. Last Tukar haritu pada 2012, jadi setelah 4 bertahun berlalu, tahun nie la kena tukar
Sampai lebih kurang pukul 8 pagi, kete dah "beratur" panjang. Memandangkan Aku dah buat appointment, tak ler risau sangat.
Setelah berbincang dgn lebar panjang dgn servise advisor, Aku akan tukar timing belt, water pump, Tukar minyak Hitam dan servis brake.

Kos nya adalah RM 9**.90, mahal juga kan!. Semasa berbincang dgn servis advisor tue, apa yg Aku rasa tak Patut ialah, Bila bukak brake, ada charge lain, kene tukar barang- caj lagi( biasa la) , nak pasang balik, kena lagi caj... GST - caj lagi..

Sebab2 perlu diservis ...
1- Ada bajet
2-bulan Puasa dah dekat, so esok nak raya tak le teruk.
3-Masa utk servis dah sampai
4 -Aku nak balik Kg. Rabu nie

 Sekian sahaja melaporkan..

deretan kerete sedang diservis ...


No comments:

Post a Comment